Loading...
/Contentstrategie
Contentstrategie 2018-01-24T16:35:43+00:00

contentstrategie

Contentstrategie

Het maken van een contentstrategie laat je goed nadenken over wat er voor nodig is om jouw klanten online bij jouw producten of diensten uit te laten komen. Want als je weet wie je klanten zijn, wat ze willen, waar je ze kunt vinden, wanneer en waarom ze zaken met je willen doen, pas dan kun je content maken die aansluit bij hun behoeften, uitdagingen en vragen. Met een contentstrategie baseer je jouw succes dus niet meer op geluk, maar op feiten. Dit gaat je dus helpen met een efficiënte en doelgerichte online aanpak. Het maken van een contentstrategie is dan ook de eerste stap richting online resultaat.

Contentstrategie bepalen

Pronken er op prominente plaatsen op jouw website kreten als; ‘welkom’, ‘nieuws’, ‘onze visie’ of andere onderwerpen die jouw klant niet direct verder helpen? In dat geval is de kans groot dat je in de zoekresultaten niet echt een noemenswaardige plek hebt veroverd en dat je online weinig response krijgt via je website. Als content marketeers is het ons vak om ondernemers te helpen middels interessante content bezoekers op de website te krijgen en deze te verleiden tot actie. Dus ben jij klaar om online je concurrentie het vuur aan de schenen te leggen klik dan hier.

KLIK HIER!

als je wilt weten hoe een contentstrategie voor jou het verschil gaat maken

Doelgroepen & contentstrategie

Nu kunnen we je contentstrategie natuurlijk volledig baseren op aannames. Maar beter is de juiste informatie te achterhalen bij de bron. Daarom beginnen we een contentstrategie altijd met het verzamelen van informatie over het bedrijf, de producten of diensten en de markt. Maar we maken ook gebruik van een uniek en onmisbaar ingrediënt; namelijk jouw ideale klant. Ben je benieuwd hoe we vanaf dit punt voor jou een goede contentstrategie maken? Neem dan eens contact met ons op.

Waarom heb ik een contentstrategie nodig?

Voor een constant online resultaat is het essentieel dat je jouw ideale klant steeds weer weet te boeien met interessante content. Daarom is dit geen luxe maar een absolute must have voor elke onderneming. Want geloof het of niet, heb je eenmaal een contentstrategie gebruik je deze als basis voor werkelijk alles dat je online doet.

Ik heb een contentstrategie nodig

Contentstrategie helpt je bij:

  • de inhoud van je website

  • SEO & Google ranking

  • onderwerpen van webpagina’s & blogs

  • social media uitingen

  • alle online & offline campagnes

  • het bereiken van jouw ideale klanten

Gebaseerd op de contentstrategie zijn wij samen met De heren van fatsoen begonnen onze communicatie boodschap op een andere manier in te steken. En met succes! Het aantal aanmeldingen van nieuwe vrijwilligers en deelnemers is nog nooit zo hoog geweest.

Iris Traets, Humanitas West-Brabant West

Contentstrategie voor website & social media

Kort gezegd geeft het je website de waarde die je bezoekers verwachten en Google waardeert je voor je expertise met een mooie ranking. Maar een uitgewerkte online strategie helpt je ook je sociale media kanalen te verrijken met bijvoorbeeld grappige facebook posts, waardevolle tweets en interessante linkedin updates. We kunnen uiteraard nog uren vertellen over het belang van een goede strategie. Maar als het goed is zie je de noodzaak.

Ook online resultaat is een keuze

Als je naar aanleiding van bovenstaande informatie nu denkt; dat is misschien wel iets voor mij zo’n contentstrategie. Dan is direct in actie komen zeker een goed idee. Maar ook als je je succesvolle concurrent online de loef af wilt steken, op verjaardagen wilt opscheppen over je Google ranking of gewoon je marketing euro vanaf vandaag verstandig wilt besteden.

dat is misschien wel iets voor mij zo’n contentstrategie

Klaar om je concurrentie achter je te laten?

Het delen van jouw online doelen is de eerste stap. Waar loop je tegenaan? Wat gaat er nu niet goed? Via de mail reageren we veilig en vrijblijvend. Ben je meer een beller, ook dan horen we je graag.

Mark Gelderblom social media specialist

Mark Gelderblom
+31 6 34 32 63 60