Loading...
/Contentstrategie
Contentstrategie 2017-07-18T20:02:10+00:00

contentstrategie

Contentstrategie

Het maken van een contentstrategie laat je goed nadenken over wat er voor nodig is om jouw klanten online bij jouw producten of diensten uit te laten komen. Want als je weet wie je klanten zijn, wat ze willen, waar je ze kunt vinden, wanneer en waarom ze zaken met je willen doen, pas dan kun je ze doelgericht bereiken. Het maken van zo’n contentstrategie is dan ook de eerste stap richting online resultaat.

Contentstrategie bepalen

Pronken er op prominente plaatsen op jouw website kreten als; ‘welkom’, ‘nieuws’, ‘onze visie’ of andere onderwerpen die jouw klant niet direct verder helpen? In dat geval is de kans groot dat je in de zoekresultaten niet echt een noemenswaardige plek hebt veroverd en dat je online weinig response krijgt via je website. Als content marketeers is het ons vak om ondernemers te helpen interessante bezoekers op de website te krijgen en deze te verleiden tot actie. Dus ben jij klaar om online je concurrentie het vuur aan de schenen te leggen klik dan hier.

Doelgroepen & contentstrategie

Nu kunnen we je contentstrategie natuurlijk volledig baseren op aannames. Maar beter is de juiste informatie te achterhalen bij de bron. Daarom beginnen we een contentstrategie altijd met het verzamelen van informatie over het bedrijf, de producten of diensten en de markt. Maar we maken ook gebruik van een uniek en onmisbaar ingrediënt; namelijk jouw ideale klant. Ben je benieuwd hoe we vanaf dit punt voor jou een goede contentstrategie maken? Neem dan eens contact met ons op.

KLIK HIER!

als je wilt weten hoe een contentstrategie voor jou het verschil gaat maken

Waarom heb ik een contentstrategie nodig?

Voor een constant online resultaat is het essentieel dat je jouw ideale klant steeds weer weet te boeien met interessante content. Daarom is dit geen luxe maar een absolute must have voor elke onderneming. Zo’n strategie dient namelijk als basis voor:

  • de inhoud van je website

  • SEO & Google ranking

  • onderwerpen van webpagina’s & blogs

  • social media uitingen

  • alle online & offline campagnes

Kort gezegd geeft het je website de waarde die je bezoekers verwachten en Google waardeert je voor je expertise met een mooie ranking. Maar ook je sociale media kanalen worden verrijkt met grappige facebook posts, waardevolle tweets en interessante linkedin updates. We kunnen uiteraard nog uren vertellen over het belang van een goede strategie. Maar als het goed is zie je de noodzaak.

Als je naar aanleiding van bovenstaande informatie nu denkt; dat is misschien wel iets voor mij zo’n contentstrategie. Dan is direct in actie komen zeker een goed idee. Maar ook als je je succesvolle concurrent online de loef af wilt steken, op verjaardagen wilt opscheppen over je Google ranking of gewoon je marketing euro vanaf vandaag verstandig wilt besteden.

Klaar om je concurrentie achter je te laten?

Deel jouw doelen via onderstaand formulier. (nee we gaan je echt niet bellen!)

Mark Gelderblom social media specialist

Mark Gelderblom
+31 6 34 32 63 60