Selecteer een pagina

ONLINE MARKETING STRATEGIE

Klanten Laten zien DAT jij hun UITDAGINGEN snapt

Natuurlijk wil je jouw marketingbudget zo efficiënt mogelijk inzetten. Concreet betekent dit dat je voor elke bestede marketing euro, een zo groot mogelijk rendement verwacht. Maar wanneer je denkt dat een online marketing strategie alleen iets is voor grote corporate organisaties heb je het mis. Het is namelijk ook een essentieel plan om onderbouwd richting te geven aan jouw doelen.

“Kortom, een goede online strategie is een data gedreven plan, dat beschrijft hoe jij jouw commerciële doelen behaald.”

Mark gelderblom

Stappenplan online marketing strategie

Bedrijfsinformatie verzamelen

Voor een goed plan is input nodig. Daarom gaan we eerst eens goed met jou in gesprek. In dit gestructureerde gesprek zoomen we o.a. dieper in op jouw bedrijf, core business, je unieke meerwaarde, je klanten, de overige spelers in de markt en natuurlijk je doelen. Dit gesprek noemen wij ‘het gesprek ondernemer’. 

Informatie verzamelen bij jouw doelmarkt

Wanneer de mogelijkheid er is gaan we in gesprek met een aantal van jouw klanten. Hier achterhalen we waar zij behoefte aan hebben en wat zij van jouw bedrijf verwachten. Van dit gesprek maken we een  klantprofiel, ook wel buyer persona genoemd. Lees meer > 

Informatie invoeren en Google Data ophalen

Met alle verzamelde informatie gaan we op zoek in de Google database wat de zoekopdrachten en online activiteiten zijn. Met deze Google data bouwen we vervolgens onderbouwd jouw online marketing strategie op..