Selecteer een pagina

BUYER PERSONA

PERSONA MAKEN

KEN JE IDEALE KLANTen EN RAAK ze MET CONTENT

Een buyer persona is een beschrijving van jouw ideale klant. Het beschrijft o.a. de behoeften, uitdagingen en vragen gedurende de gehele klantreis. Maar nog belangrijker, door een persona te maken weet je wat jij online met jouw doelmarkt moet communiceren. Jouw bestaande klanten hebben tenslotte zelf vertelt hoe jouw bedrijf optimaal gehoor geeft aan al hun verwachtingen. 

Voordelen van persona marketing:

  • Voldoende input om online strategie te bepalen
  • Alle kennis om website af te stemmen op ideale klant
  • Jouw klanten lezen teksten die hen op het lijf geschreven zijn
  • Horen in video’s precies dat wat ze belangrijk vinden
  • Je bereikt je doelmarkt eenvoudig met jouw content
  • Jouw campagnes zetten aan tot actie

“Een succesvolle ondernemers zorgen ervoor dat de juiste personen in de markt,
weten dat hun bedrijf dé oplossing heeft.”

Stappenplan buyer persona

Bedrijfsinformatie verzamelen

Voor het buyer persona model dat wij hanteren is veel input nodig. Daarom gaan we eerst eens goed met jou als opdrachtgever in gesprek. Tijdens een gestructureerd gesprek zoomen we o.a. dieper in op jouw bedrijf, je core business, je unieke meerwaarde, je klanten, de overige spelers in de markt en natuurlijk je doelen.

Ideale klant selecteren binnen bestaande relaties

Om een persona te maken die de ideale klant van jouw bedrijf goed beschrijft, interviewen we 4 tot 6 van jouw bestaande klanten. Aan jou de uitdaging alleen die klanten te selecteren, waarvan je er graag meer zou hebben. En wanneer zo’n bestaande relatie eenmaal weet dat jij hem als een ideale klant ziet, leert de ervaring ons dat deze zich vereerd voelt en dus ook graag meewerkt.

Bestaande ideale klanten interviewen

Volgens een vast vragen format halen we tijdens het interview de onderste steen boven. Na afloop weten we o.a. wat de overeenkomstige behoeften, uitdagingen en vragen zijn, waarom bedrijven klant worden of de samenwerking juist stoppen en nog veel meer. Het eindresultaat, een onuitputtelijke bron aan input en ideeën om nieuwe ideale klanten enthousiast te maken voor jouw bedrijf.