//Scoren in Google met de juiste SEO keywords

Scoren in Google met de juiste SEO keywords

Scoren in Google met de juiste SEO keywords

SEO keywords zijn de sleutel tot succes op Google. Want zonder de juiste SEO keywords maak je geen of een verkeerde connectie met wellicht zelfs een verkeerde doelgroep. Dit terwijl het juist die goede match is waar je naar opzoek bent.

Hoe vind je de juiste SEO keywords

Heb je niet de juist keywords dan is het voor jouw doelgroep haast onmogelijk jouw content via Google te vinden. En dat zou balen zijn. Want al jouw inspanningen moeten er juist toe leiden dat jij online, en via jouw content, gemakkelijk jouw ideale klanten bereikt.

Je zou het kunnen zien als een mooie kledingwinkel met perfect aangeklede etalages. Offline zijn het deze etalages die de klanten verleiden de stap naar binnen te zetten.

Scoren op google

Dit werkt online exact hetzelfde, alleen gebruiken we dan geen etalages maar slimme SEO keywords.

8 praktische SEO tips

Je zult je afvragen hoe doe ik dit dan? Door te achterhalen wat de belangrijkste SEO keywords voor jouw website zijn kun je onderstaande tips doorlopen.

0
TIP

Keywords voorbeelden bedenken

Maak een unieke SEO keyword lijst waarvan jij denkt dat die passen bij het onderwerp waarover jij wilt gaan schrijven. Dus; Wat verkoop je? Wat zijn de unieke eigenschappen van je product? Hoe beschrijven je klanten jouw dienst? Welke problemen los je op? Welke zoekwoorden passen hierbij?

0
TIP

Zoekwoorden concurrent vinden

Kijk naar de sites van je concurrenten. Wat voor keywords gebruiken zij? Want wees eerlijk: Beter slim gejat dan slecht verzonnen toch? Om je grootste concurrent te evenaren moet je misschien wel gewoon hetzelfde pad bewandelen. Kijk eens in de broncode. Welke SEO keywords vallen hier op? Zijn deze relevant voor jouw bedrijf?

0
TIP

Zoeksuggesties Google

Zoek op een keyworden kijk naar de verwante zoekfuncties onderaan de pagina. Door het kijken naar verwanten zoekfuncties kunnen nieuwe keywords ontstaan.

optimalisatie zoekmachine voorbeeld
0
TIP

Maak handig gebruik van spellingfouten en synoniemen

Woorden die voor jou misschien vanzelfsprekend zijn kunnen voor een ander lastig zijn. Door ook gebruik te maken van verkeerd gespelde woorden in je lijst van keywords vergroot je de kans om gevonden te worden op Google. Bijvoorbeeld: ‘zoekmachine optimalizatie’ of ‘zoekmachine optimalisatie’. Dit is ook zo bij synoniemen, kijk naar de woorden die hetzelfde betekenen maar anders geschreven worden.

0
TIP

SEO Keywords samenvoegen of alleen?

Kijk naar los gespelde en aan elkaar geschreven woorden. Een samenstelling is een woord dat is opgebouwd uit twee of meer woorden die ieder zelfstandig kunnen voorkomen. Maar ja, wat is de zoekopdracht van jouw bezoeker? Schrijft hij of zij: ‘zoek woorden’ of ‘zoekwoord’, ‘wordpress’ of ‘word press’?

0
TIP

Verbindingswoorden

Verbindingswoorden verbinden deelzinnen en zinnen met elkaar en zorgen ervoor dat verbanden duidelijk worden.
Is er sprake van een contrast tussen twee zinnen, of vormen twee zinnen een opsomming. Woorden zoals email en ‘E-mail’ of ‘Ecommerce’ en ‘E-commerce’ worden op verschillende manieren geschreven. Neem verschillende opties mee in je lijst van keywords.

0
TIP

Enkelvoud en meervoud

Een boek of twee boeken, een auto of twee auto’s. Het gebruik maken van enkelvoudige en meervoudige keywords kunnen net het verschil maken in de zoekresultaten.

0
TIP

GEO-begrippen en bedrijfsgegevens

Wat is de bedrijfsnaam, waar zit het bedrijf gevestigd en in welke stad? Wat zijn de adresgegevens? Dit zijn allemaal punten waar jouw bezoeker naar opzoek kan zijn.

Je bent na deze stappen al goed op weg maar je bent er nog niet. Stop niet op dit punt! Als je dit wel doet loop je tegen de volgende dingen aan: Het kan zijn dat je een paar woorden mist, je hebt woorden op je lijst waarvan je denkt dat ze belangrijk zijn maar zijn het jammer genoeg toch niet en je weet nog niet of de woorden die je hebt gekozen wel relevant zijn. Niet handig dus!

Website promoten op Google

Ben je een bedrijf die veel concurrentie heeft van grote bedrijven die veel geld besteden aan hun SEO dan is het lastig om boven aan de zoeklijst van google te komen staan. Je moet dan goed zoeken naar de juiste woorden die je kunnen onderscheiden in het zoekresultaat.

Google Keywordplanner

Google Adwords is een van de bekendste hiervoor: https://adwords.google.com/keywordplanner

scoren google SEO keywordplanner

Bing Toolbox

Niet alleen Google biedt goede mogelijkheden ook andere zoekmachines hebben hier de juiste tools voor. Neem eens een kijkje op: http://www.bing.com/toolbox/keywords

scoren google SEO keyword bing

Wordtracker SEO Tool

Je kunt natuurlijk kiezen voor een betaalde wordtracker maar waarom betalen als je ook gebruik kunt maken van een gratis try-out. Websites als www.wordtracker.com bieden al een gratis try-out aan voor zeven dagen.

Dit is genoeg tijd om een goed en vooral makkelijk onderzoek te doen naar je keywords. Het is belangrijk dat je een uitgebreid onderzoek doet naar wat voor jouw de juiste keywords zijn doe dit goed en vooral niet gehaast. Haastige spoed is zelden goed.

Hoe kies je als je eenmaal een goede lijst met keywords hebt opgesteld de juiste woorden? Dit is minder moeilijk dan je denkt! Typ de woorden in op Google, controleer per woord het bereik in bijvoorbeeld Google Adwords en werk je lijst zo verder af. Het is handig om dit te verwerken in een Excel bestand zodat er een duidelijk overzicht is over de woorden die het beste scoren. Want dat is wat we uiteindelijk allemaal willen. Scoren op Google!

Hoe keywords gebruiken

Het is belangrijk dat je keywords op verschillende plaatsen op je website terug te vinden zijn. Het plaatsen van keywords begint bij de URL, domeinnaam en titel. Dit is het eerste wat een bezoeker op de website leest. Daarna ga je geleidelijk de webpagina af. Zet keywords in de kopregels en in de omschrijving. Plaats keywords in de body tekst zowel in de dikgedrukte als in de niet dik gedrukte en cursief geschreven teksten. Er worden vaak keywords vergeten bij hyperlinks en afbeeldingen, vergeet deze niet.

Nu de bouwstenen voor scoren op Google bij je bekend zijn kun je aan de slag met het optimaliseren van je website! Veel succes, ik ben nieuwsgierig wie ik tegenkom in de top van Google.

Vond je dit artikel leuk om te lezen en kun jij je wel vinden in deze strategische aanpak over het gebruik van de juiste SEO? Lees dan ook onze andere SEO gerelateerde artikelen.

By |2018-03-29T11:08:52+00:00februari 7th, 2018|Categories: SEO & tekstschrijven|0 Comments

About the Author:

Hoi ik ben Lisanne, 21 jaar oud en student aan Hogeschool Rotterdam. Ik zit in het eerste jaar van de studie Crossmediale communicatie. De komende tijd ga ik mezelf ontwikkelen als een ware SEO-specialist. Mijn kennis wil ik graag met jullie delen. Daarom zal ik geregeld blogs schrijven over dit onderwerp voor De heren van fatsoen.

Leave A Comment